Seminář počítačové grafiky (Modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky. Renderování. Tisk 3D objektů)
Seminář bude zaměřen na prohloubení znalostí a orientace v 2D a 3D počítačovém konstruování a na tvorbu a vykreslování počítačové grafiky. Seminář bude těsně navazovat a čerpat z oborů výtvarná výchova, deskriptivní geometrie, matematika, informatika a výpočetní technika. Bude zaměřen na práce s free a open – source grafickými 2D a 3D editory.
Žáci se budou učit navrhovat, vytvářet, ukládat a následně tisknout objekty na 3D tiskárně.
Seminář bude probíhat jak formu teoretických přednášek, tak i formou praktického cvičení.
Cílem semináře je :
-
- rozvinout a prohloubit u žáků dovedností v oblasti výpočetní techniky a grafického
softwaru - využívat již získané vědomosti a uživatelské dovednosti v práci s počítačem ve směru
vlastní tvůrčí aktivity při tvorbě především graficky orientovaných materiálů a
dokumentů. - docílit u žáků pochopení principů a způsobů zpracování grafických dat na počítači,
včetně volby a ovládnutí programů pro práci s 2D a 3D grafikou a pochopení jejich
specifik a funkčních možností. - naučit pracovat s trojrozměrnými objekty.
- osvojení různých způsobů získávání, úpravy a tvorby grafických dat na poznání
možností a způsobů využití vybraných grafických editorů - seznámit s free a open – source softwary, zaměřenými přímo na strojírenství,
produktový design, ale také i architekturu či multimédia - získat větší prostor pro tvůrčí činnost v důsledku uplatnění CAD
- pomocí programových a technických prostředků a metod, přispět k lepšímu uplatnění
absolventa v v různých technických a uměleckých odvětvích
- rozvinout a prohloubit u žáků dovedností v oblasti výpočetní techniky a grafického
Od září probíhá na škole seminář počítačové 2D a 3D grafiky. Studenti pracují v 2D GIMPu a 3D Blenderu.
3D Blender je open source program pro modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky, který běží na maší škole na platformě Linux.
Se znalostmi, které získávají v hodinách, můžou následně pokračovat v jakémkoliv jiném 3D softwaru. Své zkušenosti následně můžou uplatnit v oblastech architektury, produktové vizualizace, reklamy či filmových efektů.
Zde jsou jen některé ukázky studentských prací.