Výtvarná výchova
Předmětová komise Výtvarné výchovy
předseda | Mgr. Jiří Hanuš, Ph.D. |
Výtvarný plenér 2022
I letos jsme koncem září vyrazili se studenty Semináře výtvarné výchovy na čtyřdenní výtvarný plenér. Tentokrát v kreativní kooperaci s výtvarkáři z Gymnázia Elišky Krásnohorské. Jako naše základna opět posloužil kemp Soběšín v malebném zákoutí u řeky Sázavy. Výlet je každoročně zaměřen na umění v přírodě, přírodu v umění a vrcholí tvorbou land artu. Malovali jsme, kreslili jsme, instalovali, sestavovali a v neposlední řadě jsme se dívali, poslouchali, zkrátka cítili a prožívali přírodu kolem sebe. Tvořili jsme u vody i vodou, oheň i ohněm, krajinu i v krajině. Ani podzimní chlad nás neodradil, chuť k práci byla velká. Na závěrečné vernisáži jsme si všichni spokojeně lebedili, jaké to bylo fajn mít opravdu čas na tvoření. Tak příští rok snad zase!
Fotografie zde
Výtvarný plenér 2021 účastníci: studenti 3. a 4. ročníků Semináře Výtvarné výchovy
Tábor YMCA Soběšín
Celorepubliková výtvarná soutěž Máš umělecké střevo?
Postupujeme do finále!!! Studentský tým ze 3.C Havránková, Tůmová, Hálková a Höschlová postoupil do finále prestižní celorepublikové výtvarné soutěže Máš umělecké střevo? O jednu z cen budou se svým projektem soutěžit 4.6. ve Veletržním paláci NG. Držme jim palce!
Kritéria hodnocení ve Výtvarné výchově
Nižší i vyšší gymnázium:
- Pro úspěšnou klasifikaci musí žák získat nejméně 2 známky za pololetí
- Průběžné dílčí úkoly v hodině mají hodnotu známky od 0,5‑1,0
- Případné domácí úkoly jsou klasifikovány hodnotou známky 0,5.
- 2 testy z teorie za pololetí (hodnocení 0,5‑1,0)
- Součástí hodnocení jsou rovněž výstupy z návštěv galerií a jiných kulturních institucí (pracovní listy, eseje, reflexe z výstav, apod.)
- Klasifikována je v případě potřeby žákova aktivita v hodině (nižší známkou)
- Do klasifikace se pozitivně promítají dobrovolné aktivity související s aktivní účastí v soutěžích, výzdobě školy, výstavách, školních prezentacích a projektech.
Kvarty – sexty (+ 4‑leté G)
- Žáci tvoří 2 domácí pololetní projekty, které mají hodnotu známky 1,0
Studijní literatura:
- Průvodce výtvarným uměním I – V
Soutěž Máš umělecké střevo
S potěšením oznamujeme, že naše studentky ze 4.C Veronika Tůmová, Gabriela Höschlová, Michaela Hálková, již potřetí zabodovaly v soutěži Máš umělecké střevo. Letos na téma Svoboda volby. Tentokrát si odnesly cenu za přínos k tématům se sociálním přesahem 🙂
Studentkám moc gratulujeme ke skvělému završení jejich studia!
První velká GPJP online výstava
Moc blahopřejeme! Projekt je opravdu skvělý, moc se jim povedl.
Nyní je jejich práce k vidění, společně s ostatními finalisty, v korzu Veletržního paláce do 20.6.