Seminář výtvarné výchovy (3. ročníky)
- Postup výuky: Výklad, projekce a diskuze, exkurze a návštěvy výstav, výtvarná tvorba
- Seminář Výtvarné výchovy je orientován především na prohloubení studia proměn současné a historické vizuální kultury, která tvoří nedílnou složku světa, ve kterém žijeme. Pomocí průřezových témat propojuje běžnou vizuální zkušenost, kterou zakoušíme, s rovinou výtvarného umění a jeho historií. Prostřednictvím přednášek, diskuzí, studia literatury, aktivní výtvarné tvorby a návštěv aktuálních výstav a galerií, je maximálně rozvíjena vizuální gramotnost, která je potřebná k mediální orientaci a k utváření estetické citlivosti. Nedílnou složku tvoří mezioborové propojení výtvarného umění s běžnou součástí našich životů, jakým je například architektura a její vztah k prostoru nebo mimoevropské umění a náš vztah k jiným kulturám. Toto propojení povede studenty ke schopnosti interpretace vizuálních znaků a kódů okolo nás a ke schopnosti vytvářet si tak svůj názor na kvalitu těchto vjemů.
Třetí ročníky – kritéria hodnocení:
- 2x pololetní projekt dle výběru ze tří témat zadaných vyučujícím
- 4x písemná práce (historie umění, literatura)
- Dílčí výtvarné práce v hodinách
- Pracovní listy z výstav
- Aktivita v hodinách
Studijní literatura:
- Průvodce výtvarným uměním I – V
- H. Gombrich: Příběh umění
- Gablik: Selhala moderna?
- Wittlich: Literatura k dějinám umění
- Přibáň: Obrazy české postmoderny
- Kolektiv autorů: Umění od počátku do současnosti
- Kolektiv autorů: Umění 20. století
- Kolektiv autorů: Umění po roce 1900